Leche leche

Nu ni!! Ska ni få se på något gott. Här i spanien är det ganska populärt att dricka något som heter "leche leche", eller "leche con leche", eller heter det kanske "cafe con leche con leche"? Jag vet inte riktigt. Kärt barn har många namn.
Jag har iallafall lyckats klura ut vad det är i en sådan, och testade att göra en själv här hemma.

Aaaah, heaven vad gott det var!

Vad du behöver:



1. Kaffe
2. Mjölk
3. Kondenserad mjölk

1. Börja med att ha i kondenserad mjölk, jag hade kanske en halv dl ungefär.

 

2. Jag tror det ska vara espresso egentligen, jag använde vanligt starkt kaffe istället. 1 och en halv dl typ. (Mina mått är inte exakta. Kör på känsla, det blir alltid bäst då)

 

3. Värm och skumma vanlig mjölk ca en dl.

 

4. Blanda ihop allt och njut!

 



Kommentarer
Postat av: Anna

Det är den där till höger som du ska ha till jordgubbar!!! Du kommer att smälla av!!

2010-07-20 @ 17:29:23
URL: http://annasgc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0