Röd varning

Idag ska man stanna inne. Det blåser som satan.
Jag höll på att bli överfallen av en förrymd grön plastback på vägen hem från skolan.
För övrigt så var min skola den enda på hela Gran Canaria som hade öppet idag.
Alla andra var stängda pga stormen.
Jag hörde även att vågorna kan bli upp till 4 meter höga idag. GALET!

Det här är vad man kan läsa i tidningen.

The Canarian Government have announced some recommendations in preparation for the storms approaching the Canary Islands.

- Do not leave the house unless necessary.

- Remove all objects that could fall from your house, such as hanging baskets, plantpots, things on your balconies or roof.
- Take extreme precaution on the roads.
- If you are walking down the street, stay away from billboards, scaffolding, trees, cranes, walls...
- Stay away from coasts, piers, jetties or the beach.
- At home close all doors and windows, make sure to check canopies and antennas.
- Stay informed, by watching TV or listening to the radio.



Kommentarer
Postat av: Teres

Så, nu fick du din storm :)

Det låter som den ondaste stormen i mannaminne. Var försiktig!

2010-11-29 @ 16:31:37
Postat av: Ellen



Iiiih vilken storm!

Håll dig inne för sjutton!

(jag sympati-håller-mig-inne för din skull!)

2010-11-30 @ 20:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0